Nota: originalment no vaig publicar el 100% de l’enunciat de l’examen, ja que volia guardar per a l’ultim moment el detall de que tota la comunicació es faria per xat, així com els termes a definir i alguna coseta més. Ara que ja ha passat l’examen, edito aquesta entrada per posar l’enunciat sencer.
——-
Instruccions
Aquest examen es realitza en grup. Farem 5 grups (A, B, C, D, E) els integrants dels quals s’escolliran per sorteig. Cadascun d’aquests grups farà un únic exercici, que s’especifica en aquest mateix document identificant-lo per la lletra corresponent. Aquest exercici es treballarà en conjunt entre els membres del grup i se’n lliurarà una única versió per grup.
Tots els alumnes són a la mateixa aula i disposen d’ordinadors connectats a internet, que podran utilitzar per a la cerca d’informació sense límit. Els integrants del grup es poden comunicar única i exclusivament a través de la sala de xat habilitada al Campus Virtual i que porta indicada la lletra corresponent al grup (A, B, C, D, E). A l’aula no es pot parlar.
Per a la realització de l’examen s’ha habilitat un espai a Wikispaces:
http://examen-ie.wikispaces.com/
A Wikispaces qualsevol persona pot editar una pàgina, però si més d’una persona intenta editar al mateix temps hi pot haver problemes amb la plataforma i es poden perdre dades. Per tant, es recomana que una única persona s’encarregui d’editar l’examen al wiki però que tota la discussió i propostes de continguts es realitzin des del xat.
Quan els integrants del grup donin l’exercici per acabat i abans de sobrepassar l’hora final establerta, caldrà que un membre traspassi tot el contingut a un document de Word i l’enviï al professor per correu electrònic. En aquest document hi ha de constar, a banda de la resposta, l’opció a què correspongui (A, B, C, D o E) i els noms de tots els integrants.
L’avaluació de l’examen serà individual i tindrà en compte l’exercici lliurat en grup però amb l’element diferenciador de la participació i aportació de cadascú. El professor estarà monitoritzant l’activitat i interacció al xat durant les dues hores que com a màxim dura l’examen.
Tots els exercicis seran publicats pel professor al blog de l’assignatura (es respectarà si algú desitja que no aparegui el seu nom o si prefereix aparèixer amb pseudònim).
Enunciats
En tots els casos, la tasca a fer és la definició d’un terme entre tots els integrants del grup (per orientar-vos, imagineu que heu de fer-lo per publicar-lo a la Wikipedia). Es demanen definicions originals, així que no s’acceptaran documents que continguin un percentatge alt de contingut d’una única o molt poques fonts. Caldrà que a l’exercici final hi hagi la definició el més completa i acurada possible, exemples il·lustratius i un llistat amb les fonts d’on s’hagi extret la informació. Es valorarà la qualitat de la definició, la varietat i qualitat de les fonts consultades, els exemples i una correcta redacció (a banda de la participació individual, com s’ha indicat més amunt).
Aquests són els termes a definir, associats en cada cas a una lletra tal com ha estat indicat anteriorment.
A. Fotoblog
B. Videoblog
C. Wiki
D. Microblogging
E. Blog
Diosssss…! Javier… com t’has inventat tot això ???!!! no és la primera vegada que ho fas…no ????!!! perquè sino…
Ui ui ui… quina por!!!
Per sort per al meu muscle, no m’he portat la pandereta!! PERÒ SÍ L’ORDINADOR, EH? QUE JO NO ESTIC A CASA DES DE LES 9 DEL MATÍ DEL DIVENDRESSSSSS!! Si m’arribe a enterar d’açò demà, del “susto”, se me n’ixen les lentilles!! 😉
SOS!!!!
Com que és inútil estudiar-se res, me’n vaig a veure la tele 🙂
Tothom tranquil, la unica cosa que pot anar malament és la tecnologia i esperem que no passi. L’exercici està prou pensat i vosaltres sou solvents de sobres per fer-ho i fer-ho bé. Jo crec que us ho passareu bé, oblideu-vos de la nota i gaudiu l’experiència. Sí, ja ho sé, és un exàmen… però si us ho mireu bé només compta un 20% de l’assignatura 🙂
OK…tens raó.
Què feu vosaltres dos cara a l’ordinador a les 6 i pico del matí? Por Dios Santo…!!!! Després no estarem ni per donar-li al “on”!!! 🙂
jajajajaja !!! jugant a cartes estem!! que noooo! que aquest relotge no marca l’hora real…
Aaaaaaah! M’havies fet sentir culpable, Emili, tothom matinant per estudiar i jo ací, refregant-me els llençols!!! 😉
Quina currada, Javi!
sí que ho ha estat, sí… però ha valgut la pena 🙂
Gràcies per la visita!
[…] Enunciat de l’examen de setembre Posted: setembre 14, 2010 by Javier Leiva Aguilera in General Etiquetes: examen 0 Tal com vaig prometre, comparteixo amb tots l’enunciat de l’examen de la segona convocatòria. Com que erem ben pocs, en aquest cas el format va ser clàssic i no ens vam aventurar en experiments radicals com el de l’examen de juny […]
[…] Realización de un examen presencial pero a distancia usando un chat de grupo y un wiki […]
[…] Realización de un examen presencial pero a distancia usando un chat de grupo y un wiki […]