Enunciat de l’examen

Posted: 6 Juny, 2010 in General
Etiquetes:

Nota: originalment no vaig publicar el 100% de l’enunciat de l’examen, ja que volia guardar per a l’ultim moment el detall de que tota la comunicació es faria per xat, així com els termes a definir i alguna coseta més. Ara que ja ha passat l’examen, edito aquesta entrada per posar l’enunciat sencer.

——-

Instruccions

Aquest examen es realitza en grup. Farem 5 grups (A, B, C, D, E) els integrants dels quals s’escolliran per sorteig. Cadascun d’aquests grups farà un únic exercici, que s’especifica en aquest mateix document identificant-lo per la lletra corresponent. Aquest exercici es treballarà en conjunt entre els membres del grup i se’n lliurarà una única versió per grup.

Tots els alumnes són a la mateixa aula i disposen d’ordinadors connectats a internet, que podran utilitzar per a la cerca d’informació sense límit. Els integrants del grup es poden comunicar única i exclusivament a través de la sala de xat habilitada al Campus Virtual i que porta indicada la lletra corresponent al grup (A, B, C, D, E). A l’aula no es pot parlar.

Per a la realització de l’examen s’ha habilitat un espai a Wikispaces:

http://examen-ie.wikispaces.com/

A Wikispaces qualsevol persona pot editar una pàgina, però si més d’una persona intenta editar al mateix temps hi pot haver problemes amb la plataforma i es poden perdre dades. Per tant, es recomana que una única persona s’encarregui d’editar l’examen al wiki però que tota la discussió i propostes de continguts es realitzin des del xat.

Quan els integrants del grup donin l’exercici per acabat i abans de sobrepassar l’hora final establerta, caldrà que un membre traspassi tot el contingut a un document de Word i l’enviï al professor per correu electrònic. En aquest document hi ha de constar, a banda de la resposta, l’opció a què correspongui (A, B, C, D o E) i els noms de tots els integrants.

L’avaluació de l’examen serà individual i tindrà en compte l’exercici lliurat en grup però amb l’element diferenciador de la participació i aportació de cadascú. El professor estarà monitoritzant l’activitat i interacció al xat durant les dues hores que com a màxim dura l’examen.

Tots els exercicis seran publicats pel professor al blog de l’assignatura (es respectarà si algú desitja que no aparegui el seu nom o si prefereix aparèixer amb pseudònim).

Enunciats

En tots els casos, la tasca a fer és la definició d’un terme entre tots els integrants del grup (per orientar-vos, imagineu que heu de fer-lo per publicar-lo a la Wikipedia). Es demanen definicions originals, així que no s’acceptaran documents que continguin un percentatge alt de contingut d’una única o molt poques fonts. Caldrà que a l’exercici final hi hagi la definició el més completa i acurada possible, exemples il·lustratius i un llistat amb les fonts d’on s’hagi extret la informació. Es valorarà la qualitat de la definició, la varietat i qualitat de les fonts consultades, els exemples i una correcta redacció (a banda de la participació individual, com s’ha indicat més amunt).

Aquests són els termes a definir, associats en cada cas a una lletra tal com ha estat indicat anteriorment.

A. Fotoblog

B. Videoblog

C. Wiki

D. Microblogging

E. Blog

Comentaris
  1. emili ha dit:

    Diosssss…! Javier… com t’has inventat tot això ???!!! no és la primera vegada que ho fas…no ????!!! perquè sino…

    • Cristina Clotet ha dit:

      Ui ui ui… quina por!!!

      • eva romero ha dit:

        Per sort per al meu muscle, no m’he portat la pandereta!! PERÒ SÍ L’ORDINADOR, EH? QUE JO NO ESTIC A CASA DES DE LES 9 DEL MATÍ DEL DIVENDRESSSSSS!! Si m’arribe a enterar d’açò demà, del “susto”, se me n’ixen les lentilles!! 😉

  2. eva romero ha dit:

    Com que és inútil estudiar-se res, me’n vaig a veure la tele 🙂

  3. Javier Leiva ha dit:

    Tothom tranquil, la unica cosa que pot anar malament és la tecnologia i esperem que no passi. L’exercici està prou pensat i vosaltres sou solvents de sobres per fer-ho i fer-ho bé. Jo crec que us ho passareu bé, oblideu-vos de la nota i gaudiu l’experiència. Sí, ja ho sé, és un exàmen… però si us ho mireu bé només compta un 20% de l’assignatura 🙂

  4. emili ha dit:

    OK…tens raó.

    • eva romero ha dit:

      Què feu vosaltres dos cara a l’ordinador a les 6 i pico del matí? Por Dios Santo…!!!! Després no estarem ni per donar-li al “on”!!! 🙂

      • emili ha dit:

        jajajajaja !!! jugant a cartes estem!! que noooo! que aquest relotge no marca l’hora real…

  5. eva romero ha dit:

    Aaaaaaah! M’havies fet sentir culpable, Emili, tothom matinant per estudiar i jo ací, refregant-me els llençols!!! 😉

  6. surfzone ha dit:

    Quina currada, Javi!

  7. […] Enunciat de l’examen de setembre Posted: setembre 14, 2010 by Javier Leiva Aguilera in General Etiquetes: examen 0 Tal com vaig prometre, comparteixo amb tots l’enunciat de l’examen de la segona convocatòria. Com que erem ben pocs, en aquest cas el format va ser clàssic i no ens vam aventurar en experiments radicals com el de l’examen de juny […]

  8. […] Realización de un examen presencial pero a distancia usando un chat de grupo y un wiki […]

  9. […] Realización de un examen presencial pero a distancia usando un chat de grupo y un wiki […]

Deixa una resposta a Conferencia sobre métodos y herramientas de trabajo colaborativo en la enseñanza | Javier Leiva Aguilera Cancel·la la resposta