Més informació sobre blogs i algunes recomanacions

Posted: 3 Març, 2010 in 1
Etiquetes:

Per acabar de situar-vos a l’assignatura i al món dels blogs, he pensat a donar-vos algunes pistes complementàries. Recordeu que ja teniu la primera tasca a fer, que és precisament sobre aquest tema. En qualsevol cas, vull insistit en què aquesta no és una assignatura únicament sobre blogs. El blog és l’eina centralitzadora i és un format molt important, però veurem també altres coses.

En fi, com deia us passo alguns enllaços:

D’altra banda, com vaig dir a la sessió presencial hi ha moltes eines que permeten tenir un blog. D’entre elles nosaltres fem servir WordPress. No deixeu de revisar l’ajuda del servei, en general i sempre que tingueu un dubte sobre com es fa determinada cosa que volgueu fer. Aquesta hauria de ser sempre la primera passa abans de demanar ajuda externa (això en general, amb qualsevol eina que utilitzeu), i la segona fer una cerca (a Google, per exemple) per saber si algú ha tingut el mateix dubte que vosaltres o si algú explica com resoldre’l.

Ara passo a fer-vos algunes recomanacions sorgides després de veure com heu anat treballant fins ara:

  • Quan publiqueu un post (o article, o entrada, o nota… són sinònims en aquest àmbit) poseu-li un títol explicatiu. És a dir, com en qualsevol article o text publicat en qualsevol format (llibre, article a un diari…). Per exemple, en aquest article seria preferible un títol tipus Introducció als blogs en comptes de Allò que ens ha manat el Javier sobre els blogs. Si us plau, que ningú s’ofengui quan assenyalo errors, ho faig per millorar i aprendre’n tots i crec que s’entén millor si cito exemples reals.
  • Quan escriviu un comentari, assegureu-vos que ho feu al lloc correcte. Així se segueix una conversa coherent i tothom pot estar al cas de tot el que es publica i a què es refereix cada cosa
  • Feu servir els enllaços quan publiqueu notes per fer referència a allò de què esteu parlant. Per exemple, si feu referència a un article activeu un enllaç a aquell article. L’hipertext és la base d’internet i és una gran riquesa: aprofiteu-lo

Per cert, els exercicis són obligatoris i han d’estar treballats i ser correcte, però… jo us aniré donant enllaços i recursos perquè pogueu anar entrant en aquest món tant com ho desitgeu, i a més us recomano que en busqueu de complementaris pel vostre compte. Ara bé, que jo us enllaci de llibres no vol dir que estigueu obligats a llegir-los. Cadascú sap fins on vol i pot arribar. Espero que s’entengui el que vull dir.

Comentaris
  1. eva romero ha dit:

    vaig a canviar una mica el títol, però seguiré fidel al meu esperit de la broma, que és la millor manera d’agafar-se les coses i l’única que trobe per poder portar endavant tot el que porte, maestro

  2. Javier Leiva ha dit:

    L’esperit de la broma no el perdis, això segur. Tot és compatible 🙂

  3. ilamo ha dit:

    Bé Javier crec que poc a poc se de que parleu, vaig una mica endarrerida…
    Això que dius de conectar el missatges,jo hi tinc cert problemes, els contesto i no se si son rebuts i van al lloc que han d’anar…
    Anire fent els deures que ens has dit, segur que aprendre molt que bona falta em fa!!
    Gràcies

  4. gracielisima ha dit:

    Pues yo voy loca con los hiper-vínculos. Me he metido en todos los enlaces de tu primer artículo y no veas la dispersión. Hasta me hice una cuenta en twitter, como creo que ya sabes porque me aceptaste como seguidora. Todo me resulta interesante, y eso que no estudio biblioteconomía. El caso es que al cabo de dos horas me pregunté: ¿qué es lo que tenía que hacer? 😦

  5. joanuvic ha dit:

    Uf!
    Això d’anar configurant el blog personal és rematadament lent, així que prenc una decisió: ja ho aniré fent de mica en mica i vaig a posar-me a fer els altres deures… Suposo que són tasques setmanals (aproximadament) així que més val que em posi les piles que se m’acaba la setmana, tu!

  6. valledemena ha dit:

    javier,he añadido un artículo en mi blog pero veo que no aparece en el planetaki, ¿me puedes decir qué estoy haciendo mal?

    moltes gracies,

    Maria

  7. valledemena ha dit:

    ya está, lo he solucionado.

    Esto de ser novata….ayyyy!!!

    salutations

  8. eva romero ha dit:

    Escolta, Javier, açò no té una ajuda en un idioma que puga jo entendre? Home, és que una cosa és descifrar la propaganda de Do it! i un altra completament diferent és saber què posa al Support del Dashboard del WordPress, que ahí ja m’he perdut fa rato ja. Si hi ha alguna manera de traduir-ho… I si ho copie, ho enganxe en el traductor del Google, i li done a la tecla? BUUUUFFFFF! Em sembla que porte massa temps amb açò, que són ja les tantíssimes!

  9. pebrenegre ha dit:

    No sé què faig que no es surten al Planetaki les noves entrades al meu blog.. Una ajudeta?

  10. Àngels ha dit:

    Jo que vaig xino xano com els cargols, no m’he decidit aquest matí a llegir el llibre de Gonzalez-Serna, de descàrrega gratuita, que ens recomanes, Javier, en aquest post…

    I, caram, quin regal! Enganxa com una bona novel·la: és gairebé un llibre d’aventures on el voluntaríós autor es proposa una gran gesta, i ens relata les batalles que ha de lliurar amb tota mena de subjectes hostils dins i fora la blogosfera. Fins i tot se sincera i assumeix una derrota parcial, en alguns aspectes. Però sobretot, i hi deu ajudar que és filòleg i apassionat de la literatura, és un compendi d’ironia, bon humor, sinceritat bloggera i resum d’un tou de feina, tot això molt ben escrit.

    Per cert, Javier, ¿t’han xiulat una mica les oïdes amb els dubtes que es plantegen sobre l’intervencionisme del blogfessor en les bitàcores dels aprenents… O en el qüestionar-se (jo també ho faig!) el sentit de comentar per obligació…?

    Bé, en qualsevol cas, es descriuen molts sentiments i experiències en què es fàcil reconèixer-se.

    Per mi, una lectura feta a gust; digna d’acompanyar amb crispetes davant la pantalla.

    • Àngels ha dit:

      corregeixo: volia dir que no m’he decidit FINS aquest matí…

      • Javier Leiva ha dit:

        No passa res, Àngels. A mi no m’agrada fer comentar per obligació, si ho he fet ha estat per instal·lar un petit hàbit en un grup d’alumnes que no havien interactuat massa amb aquestes eines i la seva filosofia. Per ser-te sincer, tinc molt més en compte els vostres articles que si feu o no comentaris. També he dedir-te que vaig veient que molts heu entrat en conversa, que és molt diferent de comentar per obligació, i és aquí on volia arribar.

        D’altra banda: intervencionisme? Jo no considero que estigui fent gens d’intervencionisme. Poso els exercicis, responc dubtes, intento guiar quan veig que algú no ha entès res (o poc) sobre un tema… per la resta us deixo fer i estic content perquè veig que a alguns fins i tot us està agradant aquest món i esteu fent servir el blog per a relacionar-vos entre vosaltres (si fins i tot he vist en algun lloc que esteu pensant a fer una trobada a Lleida!).

        En fi, espero que no dedueixis del meu comentari cap molèstia per part meva. Només m’ha semblat que aniria bé poder-me explicar una mica 🙂

        En qualsevol cas m’alegra que aquesta lectura t’hagi servit d’alguna cosa i també que et/em qüestionis coses. Tot plegat, el qüestionament forma part de la realitat de la web social, i és el que vull que s’entengui. Així que moltes gràcies pel teu comentari.

Deixa un comentari

